Zen To Done

Dzięki dobrej duszy z pewnego forum (jeszcze raz buziaki dla Ciebie) trafiłam na „filozofię” Zen To Done autorstwa Leo Babauty. W wielkim skrócie to system organizacji pracy, który składa się z kilku prostych nawyków, między innymi: gromadzenie, przetwarzanie, planowanie, działanie czy porządkowanie.

Podchodziłam do lektury z małymi obawami – czy to pozwoli mi być dobrze zorganizowaną? – bo o to głównie chodziło – miałam w głowie pewien zarys, co bym chciała zrobić, mnóstwo pomysłów ale brakowało mi tego konkretnego impulsu. Jak się okazało, Zen To Done to, w moim przypadku, strzał w dziesiątkę.

Nie obyło się bez małego falstartu – dwa dni poświęciłam na szukanie idealnego notesu, od którego wszystko miało się zacząć ;).

Jak na razie muszę przyznać, że system się sprawdza – pozwala mi ogarnąć codzienny chaos. Dużą satysfakcję daje zrealizowana lista rzeczy do zrobienia. Miałam miesięczną przerwę w stosowaniu Zen To Done i z ulgą wróciłam do nawyków – to działa 🙂

Na chwilę obecną nie wdrożyłam całości systemu – na razie skupiam się na gromadzeniu, planowaniu i działaniu – jeszcze wszystko przede mną – a najfajniejsze jest to, że można wdrożyć jedynie wybrane nawyki – te, które nam ułatwią życie. Za jakiś czas pokażę Wam mój sposób na Zen To Done.

2018-10-26T14:46:51+00:008 grudnia 2012|Kategorie: organizacja czasu i pracy|Tagi: , , , |