Nie przepadam za sprzątaniem. Tak, dobrze przeczytaliście – prowadzę bloga o organizacji przestrzeni i nie lubię sprzątać 😉 Co nie znaczy jednak, że nie sprzątam. Ba, zdarza mi się nawet odczuwać satysfakcję, gdy widzę efekty mojej pracy. Robię to, bo wiem, że porządki prowadzą do najbardziej dla mnie atrakcyjnej części porządkowania – czyli organizacji. Planowanie, organizowanie i porządkowanie to moja pasja – potrafię poświęcić na to dużą ilość czasu – tak, by potem cieszyć się praktycznymi i funkcjonalnymi rozwiązaniami, które sprawiają, że żyje się wygodniej i prościej, a codzienne porządki nie wymagają ode mnie dużego wysiłku.

Moja niechęć do sprzątania nie świadczy jednak o tym, że nie mam czym sprzątać. Posiadam całkiem sporą kolekcję różnorakich ściereczek, szczotek i innych gadżetów do sprzątania. Wychodzę z założenia, że skoro i tak sprzątam, to niech te porządki będą wygodniejsze dzięki fajnym i użytecznym przydasiom 😉

Aby uprzyjemnić sobie tą dość niewdzięczną czynność skompletowałam mały zestaw do sprzątania. Znajdują się tu gąbki, szczotki i ścierki różnych odmian i rodzajów – do luster, do szyb, do sprzętu RTV, do trudnych zabrudzeń, do osadów z kamienia oraz uniwersalne. Do wyboru, do koloru 🙂 Do tego odrobina chemii czyszczącej (mikofibra potrafi wiele wyczyścić przy pomocy samej wody) i rękawice ochronne. Całość włożona do podręcznego pojemnika, który umożliwia łatwe przenoszenie z miejsca na miejsce i gotowe. Wiosenne (i nie tylko) porządki stają się mniej straszne.

zestaw do sprzątania 7 - dobrze zorganizowana

Poza powyższym zestawem korzystam także z innych sprzętów, jak na przykład odkurzacz, mop, zmiotka i szufelka, worki na śmieci (lub pudła), ręczniki papierowe, miski, wiadra itp. (nie są one jednak zbyt fotogeniczne :P)

Przygotowałam również planner wiosennych porządków. Dzięki niemu można zaplanować sprzątanie i odhaczać wykonane zadania.

Co można zrobić w domu na wiosnę?

Nie musicie robić tego wszystkiego – to jedynie przykłady a nie obowiązkowa lista porządków 😉 Najlepiej rozdysponować prace między członków rodziny oraz podzielić poszczególne czynności na mniejsze zadania, które nie zajmą więcej niż 15 minut – no chyba, że macie ochotę poświęcić na sprzątanie nieco więcej czasu 😉

  • mycie okien
  • pranie firanek i zasłon
  • odkurzenie lamp
  • odkurzanie
  • starcie kurzu
  • mycie podłóg
  • czyszczenie listew przypodłogowych/drzwi wewnętrznych/kontaktów/włączników
  • czyszczenie dywanów
  • czyszczenie blatów, półek i szafek w łazience/kuchni
  • organizacja wnętrza szafek kuchennych/łazienkowych
  • porządkowanie spiżarni/zapasów kuchennych
  • porządkowanie przestrzeni pod zlewem kuchennym
  • czyszczenie frontów kuchennych i uchwytów
  • czyszczenie lodówki/zamrażarki/mikrofalówki/ekspresu do kawy/zmywarki/pralki
  • czyszczenie wanny/kabiny prysznicowej/toalety/zlewów/umywalek/baterii
  • czyszczenie luster
  • porządkowanie biżuterii/bielizny
  • przegląd garderoby/zabawek
  • porządkowanie pokoju dziecięcego
  • porządkowanie przedpokoju
  • porządkowanie torebki/stolika nocnego/biblioteczki
  • odświeżenie materacy/tapicerek
  • porządkowanie ogródka/balkonu/tarasu
  • porządkowanie domowego biura/komputera/poczty/listy zadań
  • porządkowanie samochodu
  • i dużo, dużo więcej

Zatem do dzieła – skompletuj swój własny niezbędnik do sprzątania i zaplanuj swoje porządki.

A w środę zapraszam do Oli (Pani Swojego Czasu)