3 proste kroki, by zawsze mieć porządek na biurku

3 proste kroki, by zawsze mieć porządek na biurku-3

3 proste kroki, by zawsze mieć porządek na biurku

 

1. uporządkuj

  • usuń bałagan. Poświęć chwilę (np. codziennie po 15-20 minut) na uporządkowanie biurka. Zacznij od blatu. Usuń wszystko, co nie jest Ci już potrzebne – śmieci, stare paragony, magazyny, stare długopisy, podarte koszulki na dokumenty, stare kalendarze i notatki itp.,
  • pozbądź się wszystkiego, co nie jest absolutnie niezbędne. Usuń z blatu wszystko, z czego często nie korzystasz, pozbądź się gratów, zbędnych narzędzi i durnostojek,
  • oczyść ściany – usuń zbędne fotografie, notatki, plakaty motywacyjne, które mogą Cię rozpraszać i utrudniać skupienie.

Na blacie trzymaj tylko te rzeczy, których używasz – np. komputer, telefon, kubek, tacka na dokumenty. Jedynymi rzeczami na biurku powinny być jedynie te, po które sięgasz regularnie. Jeśli korzystasz z czegoś rzadko, zastanów się, czy nie trzymać tego w szufladzie lub szafce.

porządek na biurku 3

źródło: bhg.com

2. zorganizuj

  • pogrupuj rzeczy podobne do siebie. Np. w jednym miejscu trzymaj artykuły biurowe, w drugim papiery i tusze do drukarki, a w innym – książki, notatki itd. Zebranie ich w jednym miejscu pozwoli szybciej odnaleźć szukaną rzecz oraz zobaczyć, czy czegoś nie masz w nadmiarze,
  • miejsce na wszystko i wszystko na swoim miejscu. Najprostszy i najłatwiejszy sposób na utrzymanie porządku. Wyznacz miejsce na daną rzecz i tam ją zawsze trzymaj:- na wyciągniecie ręki, ale niekoniecznie na blacie (np. szuflada biurka) – to, czego często używasz – długopisy, ołówki, spinacze, notatniki, karteczki Post-it,
    – nieco dalej (np. szafka koło biurka)– dokumenty, nad którymi ostatnio pracowałaś i możesz ich jeszcze potrzebować (rachunki, faktury, materiały, nad którymi pracujesz), zapasowy papier do drukarki, toner,
    – strefa głębokiego przechowywania (np. inne pomieszczenie lub półka w szafce) – dokumenty, które należy zachować.
  • zagospodaruj przestrzeń pod i nad biurkiem. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne, gdy nasze biurko jest małych gabarytów. Warto więc skorzystać z tablic informacyjnych/motywacyjnych, na których znajdą się wszędobylskie karteczki z ważnymi informacjami oraz plan tygodnia, miesiąca czy aktualnego projektu. Dobrze jest też znaleźć miejsce pod biurkiem i przechowywać dokumenty np. w pojemniku/kontenerze na kółkach, który można wysuwać w razie potrzeby,
  • pionowe przechowywanie. Tam, gdzie tylko to możliwe zamiast kłaść jedną rzecz na drugiej, ułóż je pionowo. Dzięki temu już na pierwszy rzut oka widać, co znajduje się w danej szufladzie czy pudełku. Każdą rzecz możesz wyciągnąć bez przewracania reszty, przechowywane przedmioty nie gniotą się i najważniejsze – nie zapominasz o tym, co już masz. Często się tak dzieje ze stosami dokumentów.
porządek na biurku 2

źródło: bhg.com

3. trzymaj w ryzach

  • trzymaj wszystkie biurowe rzeczy w szufladach lub pojemnikach, a nie rozrzucone po całym biurku – blaty maja być puste
  • odkładaj rzeczy na miejsce – to naturalny sposób, by uniknąć chaosu i nie tracić czasu na nieustanne poszukiwania
  • utrzymuj biurko w czystości – może wydawać Ci się to zbędne w natłoku codziennych obowiązków, ale pozwala zapanować nad organizacją. Nie chodzi tutaj o pedantyczne czyszczenie blatu, ścieranie kurzy co piętnaście minut i odrywanie się od pracy na widok małej plamy po kawie. Mam na myśli szybkie porządki, najlepiej na koniec każdego dnia. Usuń przedmioty, które nie będą już potrzebne, zrób selekcję i wyrzuć zbędne informacje, a zostaw miejsce nowym i ważnym.
porządek na biurku 1

źródło: bhg.com