Przybornik/zestaw do sprzątania oraz planowanie porządków

Nie przepadam za sprzątaniem. Tak, dobrze przeczytaliście – prowadzę bloga o organizacji przestrzeni i nie lubię sprzątać 😉 Co nie znaczy jednak, że nie sprzątam. Ba, zdarza mi się nawet odczuwać satysfakcję, gdy widzę efekty mojej pracy. Robię to, bo wiem, że porządki prowadzą do najbardziej dla mnie atrakcyjnej części porządkowania – czyli organizacji. Planowanie, organizowanie i porządkowanie to moja pasja – potrafię poświęcić na to dużą ilość czasu – tak, by potem cieszyć się praktycznymi i funkcjonalnymi rozwiązaniami, które sprawiają, że żyje się wygodniej i prościej, a codzienne porządki nie wymagają ode mnie dużego wysiłku.

Moja niechęć do sprzątania nie świadczy jednak o tym, że nie mam czym sprzątać. Posiadam całkiem sporą kolekcję różnorakich ściereczek, szczotek i innych gadżetów do sprzątania. Wychodzę z założenia, że skoro i tak sprzątam, to niech te porządki będą wygodniejsze dzięki fajnym i użytecznym przydasiom 😉

Aby uprzyjemnić sobie tą dość niewdzięczną czynność skompletowałam mały zestaw do sprzątania. Znajdują się tu gąbki, szczotki i ścierki różnych odmian i rodzajów – do luster, do szyb, do sprzętu RTV, do trudnych zabrudzeń, do osadów z kamienia oraz uniwersalne. Do wyboru, do koloru 🙂 Do tego odrobina chemii czyszczącej (mikofibra potrafi wiele wyczyścić przy pomocy samej wody) i rękawice ochronne. Całość włożona do podręcznego pojemnika, który umożliwia łatwe przenoszenie z miejsca na miejsce i gotowe. Wiosenne (i nie tylko) porządki stają się mniej straszne.

zestaw do sprzątania 7 - dobrze zorganizowana

Poza powyższym zestawem korzystam także z innych sprzętów, jak na przykład odkurzacz, mop, zmiotka i szufelka, worki na śmieci (lub pudła), ręczniki papierowe, miski, wiadra itp. (nie są one jednak zbyt fotogeniczne :P)

Przygotowałam również planner wiosennych porządków. Dzięki niemu można zaplanować sprzątanie i odhaczać wykonane zadania.

Co można zrobić w domu na wiosnę?

Nie musicie robić tego wszystkiego – to jedynie przykłady a nie obowiązkowa lista porządków 😉 Najlepiej rozdysponować prace między członków rodziny oraz podzielić poszczególne czynności na mniejsze zadania, które nie zajmą więcej niż 15 minut – no chyba, że macie ochotę poświęcić na sprzątanie nieco więcej czasu 😉

  • mycie okien
  • pranie firanek i zasłon
  • odkurzenie lamp
  • odkurzanie
  • starcie kurzu
  • mycie podłóg
  • czyszczenie listew przypodłogowych/drzwi wewnętrznych/kontaktów/włączników
  • czyszczenie dywanów
  • czyszczenie blatów, półek i szafek w łazience/kuchni
  • organizacja wnętrza szafek kuchennych/łazienkowych
  • porządkowanie spiżarni/zapasów kuchennych
  • porządkowanie przestrzeni pod zlewem kuchennym
  • czyszczenie frontów kuchennych i uchwytów
  • czyszczenie lodówki/zamrażarki/mikrofalówki/ekspresu do kawy/zmywarki/pralki
  • czyszczenie wanny/kabiny prysznicowej/toalety/zlewów/umywalek/baterii
  • czyszczenie luster
  • porządkowanie biżuterii/bielizny
  • przegląd garderoby/zabawek
  • porządkowanie pokoju dziecięcego
  • porządkowanie przedpokoju
  • porządkowanie torebki/stolika nocnego/biblioteczki
  • odświeżenie materacy/tapicerek
  • porządkowanie ogródka/balkonu/tarasu
  • porządkowanie domowego biura/komputera/poczty/listy zadań
  • porządkowanie samochodu
  • i dużo, dużo więcej

Zatem do dzieła – skompletuj swój własny niezbędnik do sprzątania i zaplanuj swoje porządki.

A w środę zapraszam do Oli (Pani Swojego Czasu)

2017-05-23T14:49:37+00:00 2 marca 2015|
  • Właśnie takiego plannera szukałam ostatnio, żeby dokładnie rozplanować porządki! Dzięki! 😀 Najciężej się za to jeszcze zabrać… Sama na swoim blogu rozpisałam co najlepiej posprzątac na wiosnę i jak sie do niej przygotować ale zmobilizować sie i tak ciężko.

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      O tak, najgorszy jest pierwszy krok – ale potem już się działa siłą rozpędu 🙂

  • Świetna lista. Moja też już ogarnięta 😀

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Lista robi wrażenie 🙂

  • Aga Te

    Dzięki! Lubię twój blog, choć nie komentowałam wcześniej, pozostałe dwa blogi też uwielbiam, dzięki dziewczyny za to wyzwanie 🙂 Dzięki za planer, ja spisałam odręcznie, bo nie mam drukarki, a twoja lista okazała się bardzo pomocna 🙂 Nie musiałam się zastanawiać, co mam zrobić, tylko dostosowałam wszystko do swoich potrzeb i warunków. To takie ułatwienie! Zestaw sprzątający – skompletowany 🙂

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Super 🙂 U mnie chyba nie da się dołączać zdjęć do komentarzy, ale jeśli ktoś ma ochotę, to może podesłać na mojego maila – dołączę na końcu posta 🙂

  • Ja też niechętna jestem do sprzątania, ale moźe się zmobilizuję wreszcie bo bardzo lubię mieć porządek wokół siebie. Zatem orzede mną szafy, szuflady z setkami przydasi, książki ktore już się nie mieszczą i zalegają w różnych miejscach no i moja ukochana kuchnia, którą ogarniam na bieżąco, ale dokładniejszy przegląd zapasów domowych dobrze jej zrobi. Czyli najpierw plan:-)

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Plan to podstawa 🙂 Jak tylko ogarnę nową biblioteczkę i garderobę, to zaczynam przegląd 🙂

  • TOMAJ

    Witaj!!! Od soboty walczę z porządkami bo jestem świeżo po remoncie przymusowym. Zaciekawiła mnie lista i na pewno wykorzystam. Uwielbiam efekt końcowy porządków i to zmęczenie poszyte satysfakcją.Przyznam jednak ,że zabrać się to wyczyn, ale jak już się rozpędzę to trudno mnie zatrzymać,Pozdrawiam!!!

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Ale jak się już zacznie to czasami trudno się zatrzymać 😉

  • Patrycja N.

    Z przyjemnością się dołączam do wyzwania. Listę porządków sporządziłam, ale pozostawiam ją otwartą, bo pewnie jeszcze sporo po drodze się znajdzie do uporządkowania. Niestety większość zadań na liście nie jest możliwa dla mnie do wykonania w 15 minut. Tak naprawdę czaję się z taką listą od 2 tygodni, i jakoś zebrać się nie mogłam, tym bardziej się cieszę z Waszej wspólnej akcji:) aha no i jak miło mi było od razu wykreślić czyszczenie lodówki z mojej listy. Wczoraj spontanicznie zrobiłam z nią porządek.

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      O tak, wykreślanie wykonanych zadań z listy jest bardzo przyjemne. Co do zadań, to rzeczywiście gdyby wziąć jedno na raz, to przekracza 15 minut – ale jakby je podzielić na mniejsze – 1 półka, 1 szuflada?

  • O rany co najmniej kilka elementów mi odpada ze względu na nasz minimalistyczny styl umeblowania i życia.
    W naszym domu nie mamy: lamp (mamy żarówki), firanek, ani zasłon czy dywanów. W związku z tym z tej listy mogłabym z góry skreślić pokaźną ilość rzeczy do zrobienia 🙂

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Bo to taka mega lista porządków, żeby każdy znalazł coś wyjątkowego dla siebie 😉

  • Harmonogram już wydrukowany, czas więc wypisać wszystko, co chciałabym ogarnąć na wiosnę. Jestem może dziwna, ale ja lubię takie sprzątanie, a może po prostu chodzi o to, że uwielbiam, jak jest wokół mnie czysto i przyjemnie. W bałaganie źle się czuję i nie myślę tak efektywnie. Biorę się zatem do dzieła 🙂

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Takie nastawienie to podstawa super efektów 🙂

  • Ooo tak 🙂 Będzie pięknie wokół mnie… Jak tylko się za to wszystko zabiorę. Lista już jest – pierwszy krok wykonany 🙂

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Teraz wystarczy już tylko zabrać się za porządki 😉

      • No właśnie… 🙂

  • Beata

    Od 9 marca remont Łazienki mnie czeka więc do roboty tworzyć zestaw do porządkowania.

  • gosia

    Świetny pomysł, już zaczynam rozpisywać moją wiosenną organizację z podziałem na poszczególne pomieszczenia. Uwielbiam wiosenne porządki. Tylko jedna mała uwaga bo jakoś mnie razi *listew przypodłogowych 😉

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Już poprawiłam 🙂

  • O rany, ale dużo to tego ogarnięcia na wiosnę. Aż mnie ta lista przeraziła. Lubię jak jest czysto w domu, ale niestety nie lubię sprzątać. Dlatego postanowiliśmy z mężem tą część pracy przekazać komuś innemu. My jesteśmy zadowoleni, a nasza kochana Renia może dorobić.

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      To też dobre wyjście z sytuacji 🙂

  • Pingback: Jak sprzątać 15 minut dziennie? 5 wskazówek()

  • Moja lista była gotowa już szybciej, ale po przeczytaniu twojej na pewno ją uzupełnię o kilka pozycji 🙂 Zestaw sprzątający też już skompletowany, więc czekam na dalsze wyzwania 😉

  • BasiaK

    Z małym opóźnieniem melduję wykonanie zadania. 🙂 Moja lista gotowa. Ale zastanawiam się nad przybornikiem. Fajna rzecz, ale gdzie go postawię. Wszelkie środki czystości trzymam w małej szafce. Z przybornikiem się nie zmieszczą.Nie chcę go trzymać na wierzchu.Wiem. Przybornik będę tworzyć tuż przed sprzątaniem. 🙂

  • Pierwsze zadanie wykonane i opisane na blogu 🙂
    http://domrecznierobiony.blogspot.com/2015/03/planowanie-porzadkow-z-pania.html
    pozdrawiam cieplutko

  • kasia

    witam, mam pytanie:)
    Co oznacza pranie pralki? jak je robić? Znalazłam taki punkt w Twoim harmonogramie sprzątania i nie wiem, jak go rozgryźć…
    pozdrawiam

    • Magdalena – Dobrze Zorganizowana

      Czyszczenie pralki? U mnie polega to na dokładnym przetarciu pralki, wyczyszczeniu pojemnika na proszek, filtra, gumowych uszczelek/kołnierza.
      Można także włączyć pustą pralkę ze szklanką octu lub specjalnym płynem do czyszczenia pralek (przy możliwie wysokiej temperaturze prania) – akurat tego nie robię, bo moja pralka non stop stoi z otwartymi/uchylonymi drzwiczkami, więc nie mam potrzeby usuwania brzydkich zapachów 😉

  • BasiaK

    Miałam zamiar tworzyć przybornik przed każdym sprzątaniem. Zmieniłam zdanie. Przybornik będzie zawsze w gotowości. To nic, że stoi na wierzchu. To jest REWELACYJNE rozwiązanie. 🙂

  • Ale super! Fajnie, jakby ten plan był już w planerze do pobrania 🙂

  • Pingback: Jak sprzątać 15 minut dziennie? 5 wskazówek | Jaidom.pl()